lauantai 18. heinäkuuta 2009

ATEISTIN EPÄVARMUUS osa 1

ATEISTIT KÄYNNISTIVÄT KESÄLLÄ JULISTEKAMPANJAN,JOSSA HE saarnasivat rohkeasti omaa sanomaansa: Jumalaa tuskin on olemassa. Lopeta siis murehtiminen ja nauti elämästä. ..Teksti kertoi tekijöistään paljon. Ateismiin liittyy vahvasti sana tuskin. Vaikka ateistit esiintyvät kovin itsevarmoina, he eivät ole varmoja mistään. Ateismikin perustuu uskoon, ja luomakunnan ihmeiden keskellä on paljon helpompaa uskoa Jumalaan kuin pelkkään sattumaan. Room. 1:20 Kerran eräs tuttu, omalla paikkakunnallaan tunnettu ateisti, sai vakavan sairauskohtauksen. Kun menimme tuota .......... .... ateistia katsomaan sairaalaan, hän kysyi meiltä ensimmäisenä: "Mitä pahaa minä olen tehnyt, kun minulle tällaista tapahtui?" Kuoleman läheisyydessä ateismi olikin kadonnut ja näyttämölle oli astunut Hän, joka ihmisen ajan ja kohtalon säätää. Tuo tuntematon - Jumala- oli sairaan mielestä tehnyt vakavan virheen. Hänen käsissään ihmisen suuret viisaudet olivat varisseet kuin tuhka tuuleen ja ateisti oli tajunnut olevansa jonkun suuren ja mahtavan edessä- hädissään ja neuvottomana. Raamattu sanookin: "Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin."(Hebr. 10:31)
..Jos ateistina kuoleminen on vaikeaa, ei elämäkään ole helppoa. Kieltäessään Jumalan ateisti luo itselleen tietämättään uuden ongelman. Kuka minä olen? Miksi olen olemassa, mikä on elämän tarkoitus ja mihin olen menossa? Vastaus on kovin köyhä: Olen pelkkä sattuma ilman suunnitelmaa, en ole menossa mihinkään, eikä minulla ole mitään tulevaisuutta. Kaikki olevainen on pelkkä onnettomuus ilmaan minkaanlaista tarkoitusta. Ateisti riistää itseltään tarkoituksen, ihmisarvon, toivon ja tulevaisuuden. Siksi ateistin elämä ei ole helppoa.
....Toisen ongelman ateisti kohtaa etsiessään totuutta. Kreikkalainen filosofi Platon sanoi aikanaan: "Miten voit todella ymmärtää mitään osaa jostakin, jos et ole nähnyt kokonaisuutta." Miten voi lopulta olla varma mistään, jos ei tunne kaikkia maailmankaikkeuteen ja elämään liittyviä tekijöitä. Vain Jumala, joka tuntee kaiken, voi toimia objektiivisesti ja johtaa meidät totuuden äärelle. Ateisti johtaakin itsensä epävarmuuteen kaikesta. Moni on ollut lopulta epävarma itsestäänkin ja siitä, onko edes olemassa vai onko olemassaolokin pelkkää illuusiota.
TAPANI SUONTO Raportin pääkirjoitus osa 1

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti